Najczęsciej zadawane pytania

Tutaj poznasz odpowedzi na najczęściej zadawane pytania.

Gdzie i w jakich sytuacjach warto położyć drogę tymczasową z płyt drogowych ?

Gdziekolwiek planuje się budowę dowolnego obiektu, a nawierzchnia najbliższego obszaru nie wygląda zachęcająco, tam właśnie sprawdzą się płyty drogowe z betonu o najwyższej jakości. Przestrzeń, która ma przeistoczyć się w teren budowy, może być dowolnie rozległa. Co jest w jej przypadku wykluczone, to "nieubzrojony" grunt.
Betonowe płyty drogowe są wytrzymałe na ogromne obciążenia, a przy tym niezmiernie odporne na intensywny ścisk. Z tej racji, nadają się one nie tylko na sam plac budowy, ale wywiązują się równie świetnie jako materiał prowadzącej do niego drogi dojazdu.
Tak właśnie utwardzony grunt nie ulegnie zniszczeniu, nawet, jeśli będzie wystawiony na nacisk pojazdów wagi super-ciężkiej (w przypadku budowy, jak wiadomo, jest to nieuniknione). Płyty drogowe z betonu nie mają w tym zakresie konkurencji.
Droga tymczasowa z płyt drogowych to nie tylko trasa. To również potencjalna przestrzeń służąca składowaniu różnych materiałów budowlanych. To właśnie takie płyty gwarantują odpowiednią izolację od zawilgoconej gleby. Wyładunki nie napotykają wówczas problemów.
Mówiąc najogólniej - wszędzie, gdzie nawierzchnia wydaje się zaniedbana i opuszczona, a gdzie szykuje się określona inwestycja, warto jest zaopatrzyć się w tymczasową trasę z płyt drogowych. Dobrym (choć smutnym) przykładem są rozsiane po Polsce osiedla, których nie objęli swą troską burmistrzowie i wójtowie.

 

Jaką drogę tymczasową wybrać na czas budowy ?

Najlepsza droga tymczasowa to droga wytrzymała pod każdym względem i w każdych warunkach: tymczasowość nie oznacza bowiem bylejakości. Dlatego właśnie najlepszą drogą tymczasową pozostaje w dalszym ciągu ta zbudowana z płyt betonowych, a nasza firma oferuje takie, które sprawdziły się już wielokrotnie.

Widać, oczywiście, przejściową modę na polietylen. Nie umniejszając konkurencji, możemy posłużyć się jednak gołymi faktami: beton jest po prostu nie do przebicia. Udostępnimy niebawem listę klientów, którzy potwierdzają, że przed zgłoszeniem się do nas po uniwersalne i ponadczasowe rozwiązanie, ich próby zdawania się na modę kończyły się fiaskiem.

Trendy są bowiem tymczasowe i nierzadko kiepskie. Tymczasem drogi - nawet tymczasowe - powinny charakteryzować się solidnością zbalansowaną z ceną. Właśnie o to zadbaliśmy. Ogromne połacie terenów w Polsce i na całym Starym Kontynencie pamiętają jeszcze nasze płyty. Nie odcisnęły się na gruncie, ale zrobiły to z pewnością w pamięci klientów.

Tak się akurat składa, że środowisko budowy to środowisko o wyjątkowej specyfice. Tam więc, gdzie sprawdzają się zamienniki z tworzywa sztucznego, tam życzymy powodzenia. Jest wiele takich branż. Nie ma wśród nich terenów budowy, gdzie beton po prostu nie ma alternatywy.

Potwierdza to jednak najzwyklejszy w niezwykłości atest wieloletniego doświadczenia. Jeżeli więc zdecydujecie się Państwo na drogę tymczasową z wykorzystaniem płyt betonowych, jedno będzie pewne: unikną Państwo powielania niepotrzebnych błędów poprzedników. Jeśli jednak potrzebują Państwo dodatkowych uzasadnień dla takiego wyboru, charakterystykę naszych płyt betonowych omawiamy szerzej w sąsiadujących sekcjach naszej witryny.

Czy dowozimy towar ( płyty drogowe ) na terenie całego kraju?

W naszej ofercie mamy ofertę dowozu naszych płyt na terenie całego kraju.

Jak długo będę czekać na z realizowanie zlecenia?

Zawsze staramy się realizować nasze zamówienia jak najszybciej. Niestety czasami na niektóre sprawy nie mamy wpływu. Dokładny czas poznają państwo po konsultacji.

Jakiej jakości są Państwa płyty drogowe?

Nasze płyty drogowe spełniają najwyższe standardy unijne. Są wytrzymałe i trwałe.

Czy oferujecie używane płyty drogowe?

Tak, w naszej ofercie znajdą Państwo zarówno nowe jak i używane płyty drogowe.

Płyty drogowe - budowa i jakość?

Płyty drogowe z betonu powinny cechować się przymiotami, które nie pozwolą na ugięcie się pod wpływem długotrwałego, intensywnego ruchu ciężkich pojazdów i nacisku innych obiektów o dużej masie. Tak właśnie mierzy się ich jakość - jest tożsama z wytrzymałością.

Czemu jednak zawdzięczamy tę jakość? Nasze płyty drogowe odznaczają się otóż sprawdzonymi i przebadanymi parametrami, które nie boją się żadnych trudnych warunków. Znajdują zastosowanie zarówno na drogach miejskich, jak i wiejskich; tak na osiedlach, jak i terenach budowy czy też parkingach.

Jeśli natomiast sprawdzają się one nawet w celach przewidzianych przez wojsko, możemy wówczas powiedzieć, że przechodzą one w ten sposób przez powtórne badanie. Gdy weryfikacja koszarowa przebiega pomyślnie, to tak, jakby płyty betonowe dostały następny certyfikat do kolekcji.

Jest rzeczą bardzo ważną, że nasze płyty charakteryzują się bardzo wysoką mrozoodpornością. Nawet temperatura sięgająca -40° C, nie jest w stanie im zaszkodzić. Zarówno ich budulec, jak i właściwe ułożenie, czyni je odpornymi na pojazdy ważące nawet 40 ton! Jest to wynik imponujący.

Kładzenie płyt drogowych nie jest procedurą zbytnio skomplikowaną - nie wymaga szczególnych przygotowań przed instalacją. Odbywa się to szybko i nie jest absorbujące. Takie cechy przydają się szczególnie w przypadku kładzenia dróg w wybrednych okolicznościach przyrody. Skoro jednak sprawdzają się nawet na terenach nieokiełznanych jak dotąd przez cywilizację, robią to tym łatwiej przy budowaniu dróg miejskich.

W tej drugiej sytuacji jednak, tak położone płyty drogowe wymagają jeszcze pokrycia warstwą asfaltu, a następnie - raz jeszcze - betonu. Zbrojenie takich płyt nadaje im jeszcze większej spoistości; używa się w tym celu metody spawalniczej, z zastosowaniem stalowych prętów. Następnie, ostatnim guzikiem jest wypełnienie luk świeżym betonem.

Mimo że nasze płyty drogowe z betonu potwierdziły swą jakość zarówno profilaktycznie, jak i w praktyce użytkowania, technologia ich produkcji nie należy do skomplikowanych. Jest ona bardzo prosta, a jednak wystarczająca, by jej betonowy rezultat cieszył nieugiętością.

Rodzaje, przeznaczenie i wymiary płyt drogowych

Płyty drogowe płytom drogowym nierówne - na rynku można spotkać się z różnymi ich rodzajami. O ile jednak tradycyjne płyty betonowe, z których wyciśnięto cały potencjał, znajdują zastosowanie w rozmaitych sytuacjach, o tyle ich zamienniki często zawężają się do ograniczonej przydatności. Nie uprzedzajmy jednak faktów.

Możemy spotkać się, na przykład, z płytami drogowymi wykonanymi ze stali. Przybyły one do Polski stosunkowo niedawno, choć w pozostałej części Europy i USA funkcjonowały od dekad. Płyty te mają charakter stalowych arkuszy, względnie łatwych w montażu i użytkowaniu.

Nie można odmówić im sporej wytrzymałości. Odpowiada za nią głównie grubość takich stalowych płyt. Cóż - przynajmniej jak na stal, kilkanaście milimetrów to niezły osiąg. Są one odporne na cały przedział różnych temperatur, jednak maksymalny nacisk to w ich przypadku zaledwie 10 ton. Nie, jak w przypadku płyt betonowych, nawet 40.

Inny rodzaj drogowych płyt to płyty plastikowe; najczęściej polietylenowe. Polietylen robi furorę w różnych branżach, lecz jeśli chodzi o budownictwo, jest ono raczej jego achillesową piętą. Zastosowanie polietylenu w tym zakresie to punkt graniczny, który pokazuje imponującą wszechstronność tego materiału. Jednak, jak to punkt graniczny, przypomina naciągniętą do granic możliwości strunę.

Płytom polietylenowym nie można odmówić lekkości. To, jak pozostają wytrzymałe mimo tak niewielkiej wagi, jest dużym osiągnięciem. To głównie z tej przyczyny, nie trzeba dowozić ich ani montować przy użyciu ciężkiego sprzętu. W porównaniu do płyt stalowych, znacznie lepiej tłumią hałas, a także wykazują dalej posuniętą odporność na chemikalia.

Wymiary takich płyt to najczęściej kwestia indywidualnego zlecenia, lecz rzadko się zdarza, by - niezależnie od wymiaru - płyty takie sprawiały problem z transportem. Są tak lekkie, że można przenosić je z miejsca na miejsce w pojedynkę. To, jaką odznaczają się elastycznością, można postrzegać zarówno jako zaletę, jak i wadę.

Są i płyty drogowe wykonane z żelbetu. Sprawdzają się one całkiem nieźle jako budulec dróg dojazdowych czy też obwodnic. Domeną żelbetowych płyt drogowych jest ich ogromna wytrzymałość na nacisk masy. Z tej racji, że na próżno byłoby szukać innych walorów tego rozwiązania, nie można o nich powiedzieć, by były rozwiązaniem uniwersalnym.

Ostatecznie, chodzi nam właśnie o ten uniwersalizm. Gdyby nie on, płyty drogowe z betonu nie utrzymałyby się na rynku aż tak długo. Przeznaczenie betonowych płyt drogowych, w przeciwieństwie do substytutów, jest bardzo rozległe - poświęciliśmy już temu zagadnieniu wiele miejsca. Płyty betonowe wykazują się właściwościami, które łączą w jeden zestaw najważniejsze zalety różnych zamienników.

Jakie są zasady budowy dróg tymczasowych podczas trwania budowy?

Uczynić plac budowy gotowym do zasadniczej roboty - powiedzieć jest łatwo. W praktyce jednak okazuje się, że należy się w tym procesie trzymać określonych zasad, by praca nie szła "pod górkę". Nie będziemy opisywać tu wszystkich niuansów, lecz zajmiemy się tematem wskazanym w tytule niniejszego artykułu.

Gdy więc miejsce budowy jest już ogrodzone i wyposażone w szereg koniecznych instalacji - zanim zabierzemy się za docelową budowę - trzeba wykonać jeszcze jeden krok. Jest nim położenie solidnej, wytrzymałej drogi tymczasowej, której rozważne rozplanowanie zapobiegnie zbędnym logistycznym kłopotom.

Oczywiście, bardzo ważny jest całościowy układ dróg otaczający plac budowy. Należy wykorzystać wszystkie istniejące już trasy. Bywa, że po ich optymalnym wykorzystaniu, droga tymczasowa staje się niezbędna jedynie w obrębie samego miejsca budowy. Najczęściej jednak również odcinki dróg dojazdowych muszą zostać dokoptowane.

Na czym musimy się zatrzymać, to kwestia dróg dojazdowych prowadzących do placu budowy. Jeśli miejsce budowy znajduje się w sąsiedztwie dwóch dróg, najlepiej jest spożytkować ten stan rzeczy, budując, adekwatnie, dwie bramy przejazdowe. Takie rozwiązanie pozwala na przelotowy lub obwodowy schemat ruchu.

Płynąca z tego schematu korzyść jest aż nadto oczywista: to opcja ruchu jednokierunkowego poprzez plac, która usprawnia manewrowanie i minimalizuje ryzyko stłuczek różnych pojazdów. Kiedy transportuje się materiały i fabrykaty, tony ziemi czy urządzenia, i wszystko to odbywa się w dwie strony, jednokierunkowa droga jest niezastąpiona.

Poza tym, jednokierunkowa droga tymczasowa wymaga mniejszej ilości materiału, jako że jej obowiązkowa szerokość wynosi maksymalnie 4 metry. Jeśli chodzi natomiast o sam układ przelotowy, w jego przypadku koszty realizacji zmniejszają się jeszcze wyraźniej, gdyż potrzebuje on krótszego odcinka drogi tymczasowej.

Układ obwodowy jest - jak nazwa wskazuje - obwodem. Najkorzystniej jest więc, jeśli nie ma ku temu praktycznych przeciwwskazań, zdecydować się na przelotówkę.

plyty_drogowe_budowa_dróg_tymczasowych

Dobrze jest zatem dysponować osobną bramą wjazdową i wyjazdową - niestety, czasami pechowe ulokowanie placu budowy uniemożliwia takie wyjście. Wtedy (w razie jednej drogi dojazdu) zarówno "wyjściem", jak i "wejściem", musi być brama pojedyncza, wymuszająca na nas zastosowanie schematu pierścieniowego, wahadłowego bądź promienistego.

Schematy ruchu spod znaku wahadła i promienia nie są wolne od wad. Należy w ich przypadku określić przestrzeń do zawracania pojazdów, jako że zarówno schemat wahadła, jak i promienia, to układy dwukierunkowe. Takie drogi tymczasowe muszą być szerokie na minimum 6 metrów, choć zwykle konieczne jest poszerzenie do ośmiu. Straty rekompensuje jednak długość drogi, która w razie pierścienia i wahadła jest znacznie mniejsza.

plyty_drogowe_budowa_dróg_tymczasowych

Co do układu pierścieniowego, ten prezentuje nam opcję horrendalnej długości drogi tymczasowej, która jednak nie ma znaczenia, jeśli bardzo zależy nam na uzyskanym w ten sposób schemacie jednokierunkowym. W przypadku pojedynczej bramy, warto jest zastosować pierścień, tym bardziej, że użycie nawierzchni w postaci płyt betonowych nie pochłonie dużych kosztów.

Co do płyt betonowych, sprawdzają się one zdecydowanie najlepiej, jeśli miejsce budowy charakteryzuje się piaszczystym podłożem. Jeżeli chodzi natomiast o szacowanie nacisku i intensywności ciężarów, na jakie wystawiona będzie droga tymczasowa, płyty betonowe poradzą sobie w najtrudniejszych do przewidzenia warunkach. Uwarunkowania geologiczne i hydrologiczne trzeba jednak wziąć pod uwagę.

Podobnie uwzględnić należy szacunkowy okres, przez który droga tymczasowa ma nam służyć. Jeśli ma być to czas stosunkowo krótki - płyty betonowe są jak znalazł z racji kosztów. Jeśli natomiast zapowiada się na dłuższy okres... znów przydają się płyty betonowe, ponieważ nawet bardzo długie użytkowanie nie nadwyręży ich funkcjonalności.